Sexet fitness! Sådan kommer du i topform uden at forlade sengen!

Har du svært ved at finde motivation til at besøge fitnesscenteret? Fortvivl ej. Disse 5 sexstillinger er lige så effektive som de fleste former for træning.

1 af 1

Annonce:

 

 

Drop fitnessabonnementet og knald dig i form!
Vinteren er over os. Det er mørkt og koldt udenfor og derfor kræver det stor selvdisciplin, at få slæbt sig ned i fitnesscenteret. Hvis bare der var en måde, hvorpå man kunne holde formen ved lige uden at skulle forlade sin varme seng…

Det er der faktisk! Den ’hemmelige’ træningsmetode hedder sex, og er både sjovere og frækkere end en tur i fitnesscentret. Undersøgelser viser, at mænd og kvinder i gennemsnit forbrænder henholdsvis 100 og 69 kalorier per knald. Dette lyder måske ikke af meget i forhold til en tur på løbebåndet, men knalder man længe nok og bruger de rigtige stillinger, så kan sex vise sig at være mere effektivt end normal fitness. Her får du fem sexstillinger, som hjælper dig til at forbrænde kalorier samtidig med du får trænet mange af de væsentligste muskelgrupper.

 

Planken
Det kan være hårdt at planke, men det bliver lidt sjovere når man knalder imens. Stillingen fungerer således. Manden går i planke-position mens kvinden ligger under ham, enten på ryggen eller på maven, og lader ham trænge ind. Samtidig vikler hun sine ben omkring ham, hvilket giver hende mulighed for at styre bevægelser og tempo mens han koncentrerer sig om udholdenhed og nydelse. Planke-stillingen virker også omvendt, så når han ikke kan holde længere bytter man, så kvinden er øverst.

 

Broen
Broen er en slags omvendt planke, hvor kvinden ligger på ryggen, placerer hænderne bag hovedet, og løfter så hele kroppen op fra gulvet til hun kun støtter på hænder og fødder. Manden sidder på sine knæ og holder om hendes hofter mens han penetrerer hende forfra. For at få det maksimale udbytte bør begge parter holde en ret ryg under sexøvelsen.

Denne sexstilling kræver kræfter og udholdenhed fra kvindens side, men fordelene er at den giver begge parter en god udsigt til hinandens kroppe, samtidig med at han har fri adgang til at stimulere hendes klitoris.

 

Skulder-stand
Skulder-stands-stillingen er en udfordrende sexstilling, der både kræver balance og god form. Til gengæld træner den en masse muskler. Stillingen kræver et fast, men blødt underlag, da den ellers kan gøre ondt i nakke og skuldre. En yogamåtte på gulvet fungerer godt.

Den letteste måde at komme i den rigtige position på, er ved at tage udgangspunkt i missionærstillingen. Her rejser manden sig op, så han sidder på knæene med ret ryg. Derefter placeres kvindens ankler så de hviler på hans skuldre. Han tager så fat om hendes baller og hjælper hende med at løfte kroppen til hun kun støtter på skuldrene. Resten af hendes krop er udstrakt, med benene en smule spredte, så han kan trænge ind.

 

Ploven
Ploven er endnu fantastisk stilling, der giver masser af god træning til begge parter. For at komme i den rette position skal kvinden lægge sig på maven sådan så hendes hofter flugter med sengekanten. Hun støtter med albuerne mens manden stiller sig mellem hendes ben og løfter hendes krop med et fast greb om lårene. Hun strækker sine ben ud og holder dem omkring hans hofter mens han penetrerer hende bagfra. Denne stilling er idéel til den dybe penetration, og giver samtidig god træning til core-musklerne.

 

Stående missionær
Den stående missionær er en variation af den klassiske missionærstilling, hvor man som navnet antyder, er oprejst i stedet for at ligge ned. Sexstillingen stiller store krav til den mandlige fysisk, da han skal bære hele kvindens vægt. Man kan dog snyde lidt ved at gøre det op ad en væg.

For at komme i den helt rigtige position skal kvinden fæstne sine ben omkring mandens hofter og skubbe ryggen bagud mod væggen. Samtidig skal hun holde armene omkring ham for at balancere vægten. Herefter gælder det om at bruge sine core-muskler til at holde en ret ryg.

Det kan være hårdt for manden at løfte kvindens vægt, så derfor er det vigtigt at lytte til kroppen og stoppe inden musklerne syrer til og benene begynder at vakle under ham.

 

Storbarmede Sannas anal-workout
De ovenstående sexstillinger er langt fra de eneste der kan bruges til at knalde sig i superform. Prøv dig frem, og lad kun fantasien sætte grænser. Ønsker du til lidt inspiration til hvordan træningen kan gøres mere sexet, så følg med i denne video hvor svenske Sanna viser hvordan man forvandler en kedelig træningstime til en hamrende liderlig anal-workout.

Foto: Doktor Jones  

Seneste 6-nyt

Hent flere